top of page

   Στην αρχή της σειράς των έργων της η Γεράκη εμπνέεται από ταξίδια όπως και από περιοχές αναμονής.

Η έμπνευση έγινε έργο όταν η καλλιτέχνης προσπάθησε να αποτυπώσει με τον χρωστήρα της το αίσθημα μιας νέας «εποχής», τη μεγάλη προσδοκία που όλοι περιμένουν πριν από το ταξίδι.

  'Οπως η έντονη χρωματική μορφή ενός αεροπλάνου στο "airplane"/αεροπλάνο, προσφέρει στον πίνακα ένα πλούσιο φως των παλαιών ελληνικών αεροσκαφών και αντικατοπτρίζει τα άτομα που ετοιμάζονταν για το ταξίδι.

Επίσης, πολύ συχνά η Γεράκη ζωγραφίζει την εσωτερική  "θέα" του θέματος " departure"/αναχώρηση. Ένα έργο μεγάλου μεγέθους το οποίο απεικονίζει την εικόνα μιας γυναίκας που περιμένει την ώρα αναχώρησης. Η καθυστέρηση φαίνεται μέσα από τα μάτια και το σώμα της.

  Tο έργο σκιαγραφείται μέσα σε μια λεπτή αναφορά σε βυζαντινά είδη μορφών. Ο ατμοσφαιρικός ροζ ουρανός καταλαμβάνει ένα μεγάλο μέρος της αρχιτεκτονικής προοπτικής των εξωτερικών κτιρίων. 

  Στον "passanger"/επιβάτη  μια γυναικεία φιγούρα βρίσκεται ανάμεσα σε δύο καρέκλες. Μια γνωστή εικόνα του ταξιδιού με μέσα μεταφοράς μέσω της θάλασσας παρατηρείται μέσα από έντονες μορφές σχεδίασης.

  Τα έργα "male and female portraits", τα δύο πορτραίτα μεγάλης κλίμακας μιας γυναίκας και ενός άνδρα αντιπροσωπεύουν τη μορφοποιητική αναζήτηση της εικαστικού για την ατμόσφαιρα της απεικόνισης της. Το σχέδιο με το κάρβουνο και τα μικτά μέσα είναι το αγαπημένο αποτέλεσμα ανάμειξης των υλικών μέσα σε αυτή την περίοδο της δουλειάς της. Περιμένοντας κάτι, περιμένοντας τις νέες μέρες μετά το ταξίδι, αυτά τα δύο πρόσωπα έχουν όλα τα θέματα σχεδίου και το δραματικό χρωματισμό από την έντονη παλέτα χρωμάτων που χρησιμοποιούσε αρχικά.  

Το θέμα στον πίνακα "thoughts" /σκέψεις είναι αφηρημένο. Σχήμα, κομμάτια της μορφής και του χρώματος είναι ένα βήμα για την αλλαγή της τέχνης της. Φεύγοντας πίσω από το κάρβουνο προσπαθεί μια βαθύτερη αναζήτηση οπτικού αποπροσανατολισμού.

  Το "swimming"/κολύμπι είναι το επόμενο επίπεδο της εικαστικής έκφρασής της. Χρησιμοποιεί νέες χρωματικές μορφές και επηρεάζεται από φίλτρα instagram. Η μεγάλη θάλασσα έχει όλη την λάμψη στην επιφάνεια και την ατμόσφαιρα μιας ελληνικής ζεστής βραδιάς.  

Το έργο "lake"/λίμνη είναι ένα λιτό σκηνικό με το κρύο τοπίο από την Πελοπόννησο που σε όλη την επιφάνεια της έχει τυχαία μια πινελιά, ένα μπλε "όνειρο".

 

   Η "philoxenia"/φιλοξενία είναι μια ζωγραφική μεγάλης κλίμακας που έχει πολλές φάσεις εργασίας. Αφήνοντας μερικές περιοχές του σκότους ένα φιλόξενο φως μέσα από τα μεγάλα παράθυρα έχει όλα τα στοιχεία ενός φιλόξενου δωματίου ενός ξενοδοχείου ή ενός θεάτρου. Ένα σμήνος κύκλων είναι η αναπαράσταση του σύγχρονου σχεδιασμού ή ενός συμβολισμού του.

  Το "the girl inside"/το κορίτσι μέσα μου είναι εμπνευσμένο από μια φωτογραφία που η Γεράκη  βρήκε σε μια εφημερίδα. Ξεφεύγει μέσα από αυτήν σε μια άλλη εικόνα της αφήγησης. Ο κύκλος στο πίσω μέρος είναι μια αναφορά των ιερών κύκλων που συναντούμε στις βυζαντινές εικόνες και αντιπροσωπεύει την ισορροπία μεταξύ παιδικής ηλικίας και ωριμότητας.

 

Η ενότητα  "daydreaming"/ονειροπόληση είναι είδος εικόνων που γοητεύουν την εικαστικό, είναι σαν να ονειρευόμαστε λίγο πριν από την παραδοθούμε πλήρως στον ύπνο. Είναι αξιοσημείωτο ότι σε αυτά τα "όνειρα" υπάρχει οπτικός αποπροσανατολισμός, κάτι που δεν πρόκειται με σιγουριά να συμβαίνει στην πραγματικότητα (όπως σε ένα όνειρο), διαφάνεια, πόρτες που δεν πρέπει να υπάρχουν και αβεβαιότητα για το τέλος της ιστορίας.

  Το "chronos"/χρόνος είναι σημαντικό κομμάτι της δουλειάς της. Η γυναικεία φιγούρα κοιτάζει τη μεγάλη θάλασσα. Η ζωγραφική της αντιπροσωπεύει την ιδέα ενός Ουτοπικού ονείρου, την αντίθεση μεταξύ των στατικών στιγμών και τον αδιάφορο χρόνο που αλλάζει οτιδήποτε. Αυτή η παράσταση υποδηλώνει μια διαδικασία εργασίας των χρωμάτων της με έναν τρόπο συμβολικής δράσης.

  Το "Τempi"/Τέμπη και ο "secret garden"κρυφός κήπος είναι δύο πίνακες που κρύβουν μια σκιά ενός ατόμου μέσα στις χρωματικές και φυτικές μορφές. Η φύση, εδώ από την κεντρική Ελλάδα και την Αθήνα, είναι ένα από τα αγαπημένα περιβάλλοντα που η Γεράκη προσπαθεί να εξερευνήσει στην τέχνη της. Τα στοιχεία είναι τοποθετημένα μακριά από τα κύρια σχήματα. Το γεγονός αυτό κάνει πιο περίπλοκη την έννοια του θέματος, αλλά επιτέλους αυτό είναι το σημείο της ονειροπόλησης . "the big blue forest-Pavliani" το μεγάλο μπλε δάσος-Παύλιανη είναι εμπνευσμένο από μια μεγάλη οικογενειακή βόλτα σε ένα από τα ωραιότερα δάση της Ελλάδας. Οι μορφές χρωματισμού των ρούχων του αγοριού συνδέονται με γειτονικές μορφές από το δάσος. Ο τρόπος ανάπτυξης, το αίσθημα της παιδικής ηλικίας τοποθετούνται σε ένα μονοπάτι γεμάτο από το γοητευτικό δέος ενός νέο είδους ονείρου.

  Στο "empty" /κενό το "άδειασμα" οδηγεί σε μια καταστροφή της ευμάρειας αλλά και σε άλλες διεξόδους που δεν είχες ποτέ δει πριν.. 

Στο "plastic" πλαστικό το όμορφο κορίτσι κλείνεται πίσω από την διαφάνεια που μπορεί να αλλοιώνει μέρος της. Ευτυχώς τα μάτια βλέπουν. 

"grouch"γκρινιάρης  αφορά την διαδικασία της ωριμότητας και τον "γκρινιάρη" παιδικό εαυτό μας. Ενώ είναι οικείο το παιχνίδι της καθημερινότητας και φαινομενικά απλό, το παιδί και το τυχαίο, μας σαμποτάρουν από τον τελικό στόχο.. από το να μεγαλώσουμε!

Tο έργο "nature always wins" η καλλιτέχνης το εμπνέυστηκε και το δημιούργησε τον Νοέμβριο του 2019, με αφορμή την οικολογική καταστροφή που καραδοκεί. Δίνει ένα τέλος στην αστική ανθοφορία και αντίθετα σηματοδοτεί την επικράτηση και πάλι της φύσης που ήταν εκεί και πάντα θα είναι. Ωστόσο με μια δέυτερη ματιά το έργο προσαρμόστηκε στα νέα δεδομένα του εγκλεισμού μας. Μήπως και αυτό συνδέει τις σύγχρονες προβληματικές μας;

The beginning of a series of works get informed by voyages as seen from waiting areas . 

The inspiration became project when the artist tried to paint under the feeling of a new "era", the great expectation everyone waits before the trip. Here the intense chromatic form of an airplane  is offering to the painting a rich light of old Greek aircraft and the mirroring of the figures that they were preparing for the trip. 

Also, very often like here, Geraki draws the inside out view of her theme like "departure" . A big size work which portrays a woman's figure waiting for the departure time. The delay is seen through her eyes and her body. In a historical point of view this work has a clear reference at byzantine kind of shapes. The atmospheric pink sky occupies a big part of  architectonic perspective of the buildings outside. 

"passenger" A female figure is lying between two chairs. A familiar image of travelling with means of transportation through sea is seen through intense drawing forms.

 "portraits" These two big scale portraits of a woman and a man represent artist's formative search for the atmosphere of each painting. Drawing with charcoal and mixed media  is Geraki's favourite mixing effect through this period of her work. Waiting for something, expecting for the new days after travelling, these  two faces have all the drawing issues and the dramatic colouring from the artist's palette . "thoughts" This is one of her  most abstract work. Figure, bits of form and colour is a step of changing her point of art. Leaving behind charcoal she is trying a deeper search of visual disorientation. 

"swimming" is the next level of her point of view. She uses new chromatic forms and she is influenced by instagram filters. The big sea has all the sparkle on the surface and the atmosphere of a Greek warm evening. Figures are just another form at the painting and they don't have the main role. 9) "lake" is a minimal giving scene of cold landscape from Peloponnese that across the paint surface has- not by accident- a blue "dream like" form.  

"philoxenia" is one large scale painting that has many phases of work. Leaving  some areas of darkness a welcoming light through the big windows has all the elements of a welcoming room of a hotel or of a theatre. A swarm of circles is  representation of contemporary design or a symbolism of..dreaming. 

"the girl inside" is inspired from a photograph that Geraki found in a newspaper. She escapes through it into another image of storytelling. The circle in the back-round is a reference of holy circles that we found at byzantine images and represents the balance between childhood and maturity. 

"chronos" is the centre piece of Geraki's work. The female figure is gazing at the big sea. Her painting represents, the idea of a Utopian dream, the contrast between static moments and the unforgiving time that changes anything. This representation suggests a process of working her colours in a way of symbolic action. 

"daydreaming" and   "empty" are by her artistic "dream square" a kind of images that we could dream before drifting into sleep. It is notable that in these "dreams" exists a visual disorientation, something that is not going to happen (as if in a dream), transparency , doors that shouldn't exist and the uncertainty of the end of the story.

"Τempi" and "secret garden" are two paintings that are hiding a shadow of a person inside the full chromatic and floral forms. Nature, here from central Greece and Athens, is one of the favourite environments that Geraki is trying to explore in her art. Figures are positioned  far away from the main shapes. This fact makes more complicating the meaning of the subject but at last this is the point of her daydreaming. 

 "the big blue forest-Pavliani" is the latest work of Geraki. She got inspired from a big family walk in one of the most beautiful forests in Greece. Colouring forms of the boy's clothing are joined with neighbouring forms from the woods, The way of growing, the feeling of childhood are positioned in a path full of new kind of dreaming. 

bottom of page